Pomagamy w doborze odpowiednich kół do dużych obciążeń. Infolinia tel. 531 352 330

 

Koła pneumatyczne do taczek i betoniarek Nowy Sącz CASTORS.PL

Kółka przemysłowe do dużych i bardzo dużych obciążeń

Kółka i zestawy kołowe jezdne z bieżnikiem poliuretanowymKółka do dużych obciażeń aluminiowo gumoweKoła do bardzo dużych obciążeń żeliwne z bieżnikiem poliuretanowymKółka przemysłowe do średnich obciążeńKoła i zestawy kołowe pneumatyczne z oponą dętkowąZestawy kołowe WTE średnie obciążenieKoła i zestawy poliamidowe kółka skrętne z hamulcem Ślizgowe KPE-POB SKoła i zestawy poliamidowe kółka skrętne z hamulcem KULOKOWE KPE-POB KZestawy z kołem poliamidowym WZMACNIANE KPM POB KZestawy kołowe POGES kółka z gumą niebrudzącąZestawy kołowe przemysłowe KPM-POGES wzmacnianeKółka z nóżką - stopką wysuwanąKółka aparaturowe i meblowe do małych obciążeńKółka podwójne aparaturowe do dużych obciążeń Zestawy kołowe kołka w obudowie nierdzewnej INOXKółka koła nierdzewne w obudowach INOX

 

Opory ruszania i opory toczenia kół - mechanika opis

Opór ruszania definiujemy jako siła, którą należy przyłożyć, by wprawić w ruch ciało znajdujące się w spoczynku.

Siła niezbędna do utrzymania jednostajnego ruchu nazywana jest oporem toczenia.

Skąd bierze się opór toczenia? Powstaje w wyniku nieustannego sprężania i rozprężania bieżnika koła podczas jazdy.

Testy mające na celu zmierzenie wspomnianych wartości odbywają się na laboratoryjnym stanowisku do testów o ściśle określonych warunkach.

Te warunki, określane idealnymi, to równa, gładka, czysta i wolna od przeszkód powierzchnia, stała prędkość , stała temperatura, oraz obciążenie: 2/3 maksymalnej nośności. 

Warunki użytkowania odbiegające od normy (właściwości podłoża, temperatura, prędkość) muszą zostać uwzględnione przy doborze mechanizmów jezdnych i mogą w znacznym stopniu wpływać na wartości oporu toczenia.

pixel