Doradzamy dobór odpowiednich kół transportowych do dużych obciążeń:

tel. 531 352 330, sklepcastors@gmail.com - zapraszamy do kontaktu!

 

Koła skrętne żeliwne do bardzo dużych obciążeń Pińczów CASTORS.PL

Kółka przemysłowe do dużych i bardzo dużych obciążeń

Kółka i zestawy kołowe jezdne z bieżnikiem poliuretanowymKółka do dużych obciażeń aluminiowo gumoweKoła do bardzo dużych obciążeń żeliwne z bieżnikiem poliuretanowymKółka przemysłowe do średnich obciążeńKoła i zestawy kołowe pneumatyczne z oponą dętkowąZestawy kołowe WTE średnie obciążenieKoła i zestawy poliamidowe kółka skrętne z hamulcem Ślizgowe KPE-POB SKoła i zestawy poliamidowe kółka skrętne z hamulcem KULOKOWE KPE-POB KZestawy z kołem poliamidowym WZMACNIANE KPM POB KZestawy kołowe POGES kółka z gumą niebrudzącąZestawy kołowe przemysłowe KPM-POGES wzmacnianeKółka z nóżką - stopką wysuwanąKółka aparaturowe i meblowe do małych obciążeńKółka podwójne aparaturowe do dużych obciążeń Zestawy kołowe kołka w obudowie nierdzewnej INOXKółka koła nierdzewne w obudowach INOX

 

Sposoby montażu zestawów kołowych do urządzeń transportowych


Zwrotność: jest definiowana jako zdolność wózka do zmiany kierunku;
Kierunek: odnosi do trajektorii wózka jaką pokonuje wzdłuż określonego kierunku.

Dużym problemem w środowiskach produkcyjnych czy magazynowych są wąskie i ciasne przestrzenie, które musi pokonywać wózek lub inne urządzenie transportowe. W związku z tym często wymaga się szczególnych cech manewrowych aby ułatwić zadanie operatorowi.

Tutaj z pomocą przychodzą różne ustawienia kół, które często potrafią diametralnie odmienić manewrowość wózka. Różne warianty zalecane są w określonych sytuacjach dlatego poniżej publikujemy dla Państwa listę stosowanych rozstawów z objaśnieniem kiedy należy je zastosować.

Dwa zestawy skrętne i dwa zestawy stałe: najbardziej odpowiednie rozwiązanie w sytuacji gdy wózek musi przemieszczać się po długich i prostych trasach, gdzie nie ma więcej niż kilku zmian kierunku. Najczęściej stosowane rozmieszczenie zastawów kołowych np. w wózkach platformowych, większość pojazdów mechanicznych wykorzystuje takie rozmieszczenie (samochody, wózki widłowe itp.)

Obliczenie nośności koła lub zestawu = (ciężar pojazdu+przenoszony ładunek)/3

Dwa zestawy stałe i dwa zestawy skrętne: dobry rozstaw do prostych tras z kilkoma zmianami kierunku jazdy. Takie rozmieszczenie kół umożliwia też łatwy obrót wokół własnej osi. W miarę możliwości do zastosowań na równej powierzchni.

Nośność koła lub zestawu = (ciężar pojazdu+przenoszony ładunek)/3

Cztery zestawy skrętne: główne zastosowanie to krótkie trasy z wieloma zmianami kierunku ruchu, np. podczas podejścia do regałów. Ta konfiguracja rozstawu nie jest komfortowa podczas jazdy na wprost. Polecamy tą opcję na ciasnych przestrzeniach gdzie wymagane jest manewrowanie we wszystkich kierunkach. Najczęściej taki układ spotykamy w marketach przy wózkach na zakupy dla klientów.

nośność koła lub zestawu= (ciężar pojazdu+przenoszony ładunek)/3

Cztery zestawy stałe: długie i proste trasy, bez zmian kierunku ruchu. Często wykorzystywany wariant na liniach produkcyjnych, przy obróbce. Wózki z takim rozmieszczeniem zestawów często posiadają sterownik z napędem.

nośność koła lub zestawu= (ciężar pojazdu+przenoszony ładunek)/2

Cztery zestawy skrętne oraz dwa zestawy stałe.  Konfiguracja zalecana przy długich urządzeniach i przy przewożeniu dużych obciążeń. Takie rozmieszczenie kół ułatwia nam manewrowanie urządzeniem.

nośność koła lub zestawu= (ciężar pojazdu+przenoszony ładunek)/4

pixel